Články

Úvodní stránka / Články

Tři holky jako květ rozdaly květiny

Tři holky jako květ rozdaly květiny

Vyšperkované monology byly podány bez nadsázky, ale přesto s humorem a lehkostí, stejně tak zklamání a traumata až mrazily svou otevřeností a opravdovostí. V publiku se snad nenašla jediná žena, která by se aspoň chvíli nepoznala v některé z žen. Devatenáctiletá vnučka Amber (Marie Doležalová) je těhotná, její matka Lorrein (Iva Pazderková), poznává novou lásku ve středním věku a babička Kay (Eliška Balzerová) naopak svoji životní lásku ztrácí. Jak silné je pouto těchto tří odlišných, ale přesto si spřízněných žen, popsaly herečky brilantními výkony, za něž se jim dostalo nejen potlesku během celého představení, ale i závěrečného standing ovation. Z jeviště naopak létaly do hlediště malé kytičky, které si domů odnesly dámy z publika.

Talichův komorní orchestr nabídl bonbónky klasické hudby

Talichův komorní orchestr nabídl bonbónky klasické hudby

Talich nabídl divákům nejznámější pasáže oblíbených děl a atmosféra večera byla až démonická. Poem, Uherské tance, Meditace z opery Thais, či Symfonie č. 9 z Novosvětské a jako dárek Daliboru Dědkovi, krásná zasněná Labuť v podání harfenistky Kateřiny Englichové a Alžběty Vlčkové (violoncello) to byly atributy, které dodaly večeru punc výjimečnosti, luxusu a zároveň niterného prožitku. Není divu, že se hudebníci dočkali krom obrovského potlesku i standing ovation. Nelze, než souhlasit se slovy oslavence Dalibora Dědka, který tvrdil, že po poslechu Novoročního koncertu Talichova komorního orchestru chtěl koncert zažít ještě jednou. My se připojujeme ke gratulacím a rovněž tvrdíme, ten koncert chceme zažít ještě jednou.

Kladeňáci šli Donaha

Kladeňáci šli Donaha

Brouskova režie se drží filmové předlohy, v čemž ji nijak nepřekáží minimalistická, ovšem dokonalá scéna Milana Davida. Rovněž choreografie Barbory Janatové a pěvecké nastudování Petra Wajsara splnily očekávání. Výsledkem byl veselý příběh o smutných věcech, o niterných pohledech do středu různých osobností, o vztazích a umění překonávat životní nástrahy. Výkony všech protagonistů nabídly skvělou podívanou, nelze však nezmínit Martina Písaříka v roli Jerryho, který působí, jako by se pro muzikál narodil. Také obsazení jeho syna Nathana (Jiří Dlouhý / Ondřej Štáfek) vnáší do inscenace velmi citový a neotřelý rozměr. Rovněž Jan Krafka coby obtloustlý Dave, či Michal Maléř jako složitá osobnost Malcolm Mac Gregor nabízejí neskutečnou podívanou.

Lo stupendo s Vydrou, ale bez Bouškové

Lo stupendo s Vydrou, ale bez Bouškové

Hru Kena Ludwiga s názvem Lo stupendo přivezla do Městského divadla v Jablonci Agentura Harlekýn Praha, která ji ovšem převzala od Divadla na Vinohradech. Zájem diváků o bláznivou komedii se skvělým obsazením si diváci nenechali ujít a zaplnili místní kulturní stánek do posledního místečka.

Klasická hudba v provedení pro klavír a violoncello

Klasická hudba v provedení pro klavír a violoncello

Skladby Roberta Schumanna, Alfreda Schnittkeho, Clauda Debussyho a Sergeje Rachmaninova představili v Městském divadle v Jablonci skuteční mistři. Za klavír usedl syn hudebního skladatele a dirigenta Ladislava Simona, Jan Simon a violoncello rozehrál německý hudebník Wolfgang Emanuel Schmidt.

Festival téměř plnoletý

Festival téměř plnoletý

Sedmnáctý ročník Jabloneckého hudebního festivalu odstartoval DPS Vrabčáci se sbormistrem Mgr. Pavlem Žurem. Následovaly sbory Rolnička ze ZŠ Liberecká v Jablonci, z téže školy ještě DPS Zvoneček, Sbor Gymnázia Dr. A. Randy, dále vokálně instrumentální sbor Carmína z Frýdlantu v Čechách. Z daleké Orlové přijely sbory Kopretina a Mládežnický sbor ZŠ Karla Dvořáka a nejdál to do Městského divadla v Jablonci měly děti z maďarského Napsugar Choir. Maďaři uchvátili publikum především písní Hvězda v češtině, která mnohé diváky dojala až k slzám. Každý ze sborů předvedl dokonale nacvičený repertoár, za což byl odměněn ohlušujícím potleskem zaplněného divadla. Největší ovace však sklidil jablonecký DPS Skřivánek pod vedením Věry Pokorné, který sdružuje malé caparty z mateřinek.

Hvězda v roli hvězdy ohromila publikum

Hvězda v roli hvězdy ohromila publikum

Přestože autorem i režisérem stominutové hry je Patrik Hartl, troufneme si říct, že je koncipována převážně pro ženy. Neskutečný herecký i pohybový výkon předvedla Eva Holubová s lehkostí a uvěřitelností a její hlášky typu „nemusím jako Meryl Streep vypadat, ale můžu se tak cítit“, nejenom pobavily, ale zároveň dodaly přítomným ženám víru v sebe sama.

Bohemia balet diváky roztleskal i rozplakal zároveň

Bohemia balet diváky roztleskal i rozplakal zároveň

Tanečníci Bohemia baletu s posluchači Taneční konzervatoře Praha dodali inscenaci mladistvý elán, nadšení, soustředěnost i emoce. Program večera byl rozdělen na dvě části. V té první se představili baletní skupiny v epizodách s názvy Oceán a perly, In the rain again, Ave Maria v choreografii jablonecké rodačky Mariky Hanušové - Blahoutové a Polovecké tance. Druhá půle pak patřila baletu Oliver Twist, na motivy románu Charlese Dickense. Právě zde exceloval, vedle tanečníků pražské konzervatoře, Jan Říha v hlavní roli.

Divadlo obsadili lidožravci z Afriky

Divadlo obsadili lidožravci z Afriky

Zmíněná, v pořadí již čtrnáctá Cimrmanova hra, je sondou do nitra rovníkové Afriky, kde žije pouze populace lidožravců, jak jsou tito bílí černoši autorem nazýváni. Jelikož se však jedná o skupinu kanibalů se sklonem k výuce cizích jazyků a lásce k poezii, naučí je misionář Cyril Metoděj nejen češtině, ale i recitaci mnoha básní z pera Josefa Václava Sládka. Právě tyto klasické české básně zachrání výpravě život a následně přivedou hlavní představitele kmene na půdu naší republiky. Učenlivost lidožravců rovněž usnadnila Cimrmanovi překlad hry a zkrátila její délku z původních osmi a půl hodiny o podstatnou část.

Noc na Karlštejně ohromila Jablonečany

Noc na Karlštejně ohromila Jablonečany

Osvědčená hudební komedie neztratila v podání brněnských herců ani trochu ze své poetičnosti, humoru a zároveň si zachovala ´génia loci´. Energie z představení doslova prýští, využit je snad každý centimetr jeviště, na nějž se vejde neuvěřitelné množství postav, aniž by si vzájemně překážely či působily jakkoli nadbytečně. Ondříček tak dokázal vnést na prkna divadla opravdový život a dokonalá hudba a scéna tomuto muzikálu dodávají punc výjimečnosti.

Nadcházející představení

  • TANEC, TANEC... 2017 - II. PŘEHLÍDKOVÝ VEČER
    28.10.2017 od 19 hodin

Naši partneři