Po špičkách vlétlo do jabloneckého  kulturního stánku Severočeské divadlo Ústí nad Labem. Krásný klasický  balet německého básníka Heinricha Heineho Giselle sledovalo téměř zaplněné divadlo. Prvotřídní výkony tanečníků v čele s japonskou sólistkou Mizuho Nagata a Vladimírem Gončarovem a za nádherných tónů hudby orchestru Severočeského divadla pod taktovkou  Milana Kaňáka publikum doslova nadchly.

Giselle byla poprvé uvedena v Paříži v roce 1841 a okamžitě si získala celý taneční svět. Jako jedno z mála se toto veskrze romantické dílo udrželo do dnešních let, čímž se právem počítá ke stěžejním titulům klasického baletního repertoáru. 

Příběh chudé venkovské dívky, její první lásky, zklamání, které ji zlomí a následné odpuštění, jenž však již přichází „ z jiného světa“, klade obrovské taneční nároky nejen na představitelku Giselle. Pod režii a choreografii díla v nastudování, které se představilo v Jablonci, se podepsali: Jean Coralli, Jules Perrot, Marius Petipa a Margarita Plešková.

První dějství nás zavedlo do atmosféry venkova,  jeho tradic a intrik a objasňuje příběh nešťastného milostného vzplanutí Giselle. Druhá část je naopak vstupenkou do nadpřirozena, kde se v temném lese objevují nevěsty, zesnulé před svým svatebním dnem coby víly. Právě toto „bílé jednání“ nabízí posmrtné odpuštění hlavní hrdinky.

Zmíněný balet je veskrze romantický, doplněný nádhernou hudbou Adolphe Adama a vynikající choreografií. Když se přidají prvotřídní výkony tanečníků, výsledkem je dílo, které nadchne znalce baletu, ale dokáže zpřístupnit tento druh umění i těm, kteří na podobný typ představení přišli poprvé. Přestože diváci odměňovali potleskem sólisty po celou dobu představení, závěrečný aplaus zaslouženě nebral konce.