Články

Úvodní stránka / Články

Bedřich Smetana svými operami rozesmál publikum

Bedřich Smetana svými operami rozesmál publikum

Nejde tedy přímo o nádherná díla českého velikána, ale o komický muzikál v režii Petra Svojtky a s hudbou Bedřicha Smetany, Ivana Hlase a Jiřího Janoucha, s nímž přijelo do jabloneckého kulturního stánku Divadlo ABC Praha. A podívaná to byla neskutečná. Bedřich Smetana: The greatest hits nabídl zákulisí příprav jednoho divadelního spolku,jenž má za úkol v osmi týdnech secvičit představení, složené ze Smetanových osmi oper plus nedokončené Violy. Jelikož je čeká vysoká odměna, pustí se činoherci do úkolu zdánlivě nemožného. Ač by se podle názvu dalo předpokládat, že půjde o dílo vesměs hudební, výsledkem je vydařená hra, plná hrátek s češtinou, místy až Cimrmanovskými gagy, s parodií i nadsázkou a s uvěřitelně neuvěřitelnými zápletkami. I divák, který se původně obával téměř tříhodinového programu, nemohl uvěřit, jak rychle ten čas utekl. Zásluhu na tom mají všichni zúčastnění protagonisté a ač byly všechny výkony par excelence, přeci jen musím vypíchnout Veroniku Gajerovou v roli Libuše, která doslova uchvátila a dokázala, že se umí v takovémto formátu otáčet.Zmínit třeba i Zdeňka Vencla v neobvyklé roli stařenky., Tady se konečně dočkal větší úlohy a dokázal, že režisérova volba byla správná.

Aristokratka Polívková hrála i tančila

Aristokratka Polívková hrála i tančila

Anička Polívková, coby Marie, na jevišti městského divadla a spolu s ní kolegové Jan Hrušínský, Miluše Šplechtová, Libor Hruška, Kristýna Hrušínská, Jitka Sedláčková a další. Od prvních momentů bylo jasné, že Poslední aristokratka v podání Divadla Na Jezerce Praha řádně procvičí naše bránice. Mistrně vypiplané dialogy, ironický humor a analogie příběhu této adaptace známého českého humoristického románu Evžena Bočka, v režii Arnošta Goldflama, rozeznívaly vyprodané divadlo téměř bez přestání. Pomohly k tomu samozřejmě výkony všech herců v čele s Annou Polívkovou v roli třiadvacetileté Čechoameričanky, nejmladší osoby rodu Antonína Kostky z Kostky, která se v příběhu vrací s rodinou z Ameriky, aby zde převzala zrestituovaný hrad, jejich rodové sídlo. Anička Polívková zde ukázala svoji bezprostřednost, lehkost hraní a vtip, stejně jako taneční číslo, inspirované pravděpodobně jejím úspěchem ve Star Dance.

Sex pro pokročilé zaplnil divadlo

Sex pro pokročilé zaplnil divadlo

Ve stominutové hře se v roli manželského páru, jenž chce po pětadvaceti letech soužití znovu objevit dávno zapomenutou vášeň, představili partneři skuteční - Jana Krausová a Karel Roden. Rodenovo nezpochybnitelně přirozené herectví dodalo šmrnc detailně popisovaným zážitkům, které dlouhodobé manželství přináší, a tak se v lecčems poznali i přítomní diváci, což potvrzovali nejenom smíchem a souhlasným mručením, ale nechyběly ani poznámky typu - " Vidíš? Přesně tohle děláš taky." Známá kanadská autorka vsadila na zdánlivě lechtivé téma, jenž ovšem dokázala pojmout velmi citlivě a do hloubky. A tak se ukázalo, že Sex pro pokročilé není pokročilý sex, ale intimita toho nejhlubšího kalibru. A přestože hra měla i slabší místa, celkový dojem byl nad očekávání dobrý. Nešlo o pouhou veselohru, nýbrž o komiku a paradoxy života, o zvyk i vzplanutí, o hodnoty a opravdovou lásku.

Vivaldi v Jablonci bodoval

Vivaldi v Jablonci bodoval

Jaro, Léto, Podzim i Zima, takový byl repertoár naší přední houslistky Lucie Sedlákové Hůlové, s nímž přijela do Městského divadla v Jablonci nad Nisou. Společnost na jevišti jí dělali prvotřídná muzikanti, sdružení Ensemble Lucis. A dohromady poskytli příznivcům klasické hudby nádherný zážitek a relax. Nejslavnější dílo italského barokního skladatele se představilo v něžném, důstojném, ale i energickém a emocionálním pojetí, které donutilo slušně zaplněné divadlo doslova ponořit se do tónů vivaldiho hudby.

Šedesátky udělaly z přítomných dvacítky

Šedesátky udělaly z přítomných dvacítky

Manželka Veronika Gajerová a její dcera Lucie Pernetová se domnívají, že hlavě rodiny Hanuši Borovi zbývá už jen pár dní života a rozhodnou se investovat rodinné jmění do zážitku, navozujícího pocit návratu do doby let šedesátých. Jenže agentura je podvodná a manžel není na sklonku života...Výlet do šedesátek nabídl báječnou atmosféru té doby, její ideály, víru v radostný život i krásnou atmosféru. Právě intenzivní pocit tehdejších let, tedy, že je všechno možné, staví tvůrci do kontrastu s nynějším pragmatismem, strachem a netolerancí. Pro mladší ročníky nechybí pečlivé přiblížení jednotlivých situací, které je více, než dostatečné. Pochválit musíme scénu Jaroslava Milfajta i choreografii Martina Paceka. Aranže a hudební nastudování má na svědomí Jiří Janouch. Každopádně skvělé hudební komedii v režii Petra Svojtky nechybí lehkost, hravost, vtip a dobrá nálada, čemuž výrazně pomáhají jak herecké, tak pěvecké i taneční výkony protagonistů.

Krás(k)a na scéně uchvátila divadlo

Krás(k)a na scéně uchvátila divadlo

Silný příběh, vypracovaný do nejmenších detailů, neuvěřitelný výkon Daniela Bambase a délka tři hodiny, která nemá hluchého místa. Takovou podívanou nabídlo včera v Městském divadle v Jablonci Městské divadlo Mladá Boleslav, když sem přivezlo historickou fresku Jeffreyho Hatchera Krás(k)a na scéně. Kulturní stánek shlédl excelentní zpracování hry o hledání vlastní identity, zasazené sice do Londýna roku 1662, kdy král Karel II. vydává zákaz hraní ženských postav muži, přesto však velmi nadčasové a stále platné. Režie Petra Mikesky nabídla vynikající práci s hercem a doslova vypiplaný příběh, který neměl chybu. Skvělým hereckým výkonům dominoval Daniel Bambas, jenž svou přenáročnou roli Edwarda Kynastona zahrál s neuvěřitelnou přirozeností, a to včetně travesti scén, jenž bývají často oříškem.

Tříkrálové zpívání 2017

Tříkrálové zpívání 2017

Tříkrálové zpívání se letos konalo v jabloneckém kulturním stánku již po devatenácté a zúčastnily se ho sbory Skřivánek, Novovesánek I a II, Fialenky, Zvoneček, Rolnička a Vrabčata s Vrabčáky. Pořadem provázel skvělý David Jelínek a když uváděl tradičně úvodního hosta akce - DPS Skřivánek, který pod vedením Věry Pokorné, sdružuje malé zpěváčky z mateřinek, bylo jasné, že nejen přítomné matky neudrží dojetí. Malé holčičky žmoulající sukýnky předvedly, po boku svých stejně starých kamarádů, opravdu skvělý výkon a dámy v publiku si nestačily otírat oči. I další sbory se na pódiu skutečně blýskly a tak byli připravení plyšáci pod stromečkem, jenž si zástupci kolektivů losovali, odměnou více, než zaslouženou.

Novoroční koncert nabídl klasiku i lehkost bytí

Novoroční koncert nabídl klasiku i lehkost bytí

Přestávka pak přinesla poněkud odlehčenější žánr, kdy hradecká dramaturgie koncertu vsadila na melodie muzikálové. A ne ledajaké. Byl tu Andrew Lloyd Webber a jeho Kočky i Evita, West Side Story Leonarda Bernsteina, dočkali jsme se krásné melodie Karla Svobody z jeho Draculy, to vše naservírováno přesně tak, jak to k muzikálu patří. Pro tuto část programu byl dramaturgií osloven zpěvák David Deyl, známý dosud spíše svými popovými projekty, ale ti, kdo jsou v Městském divadle v Jablonci pravidelnými hosty již věděli, že muzikály opravdu umí. A bylo to tak. David Deyl s filharmonií za zády doslova exceloval a přítomní žasli, jak se dokázal vypracovat. Jeho výkon byl skvělý, což některé jeho fanynky doslova rozvášnilo a tak to má být. Jeho výkon si po skončení večera pochvaloval i dirigent Filharmonie Hradec Králové, Martin Štilec. " Měli jsme tři koncerty. Dva v Hradci a jeden tady v Jablonci. David obstál všude, ale u vás byl nejlepší, stejně tak jako výkony Evy Štrumplové a členů filharmonie. Dneska nám to prostě šlapalo," usmíval se Štilec, jenž si za svůj výkon zaslouží rovněž obrovský obdiv.

Děti přemohly Sněhovou královnu i podruhé a divákům nabídly skvělý večer

Děti přemohly Sněhovou královnu i podruhé a divákům nabídly skvělý večer

Vystoupení profesionála bylo skvělé, neméně parádní však byl zpěv dětí z jabloneckých Vrabčáků, jenž pod vedením sbormistra Mgr. Pavla Žura zazpívaly pásmo koled, krásnou skladbu se zapojením znakové řeči, písničku s názvem Mamince, či typickou českou lidovku Koulelo se koulelo, během níž si ta nejmenší Vrabčata - letošní prvňáčci, dokonce secvičila malou hereckou etudu. Právě pro nejmenší bylo adventní vystoupení premiérou a nutno dodat, že jim to ve spolupráci se staršími Vrabčáky šlo skvěle a tak není divu, že si všichni vysloužili obrovský aplaus. Obdiv zaslouží i Plzeňský dětský sbor pod vedením Bedřišky Koželuhové, který byl stejně jako loni hostem Adventního koncertu. Zpěváci z Plzně rovněž zapojili do svých vánočních písní trochu divadla a tak mělo publikum nejenom co poslouchat, ale i na co se dívat.

Allenovská komedie nutila k zamyšlení

Allenovská komedie nutila k zamyšlení

Milovníci Woodyho Allena se těšili na divadelní zpracování jedné z nejdivadelnějších Woodyho her o vývoji a podobách lásky, zvyku, představ a náhod. Oproti předloze je sice děj stočen pouze na hlavní linku Lindy Fuck, která ovšem na pódiu zcela exceluje a její představitelka Vendula Fialová nabízí tak silný verbální projev, že divák nemá šanci mu uniknout. Vedle ní stojí za zmínku Zdeněk Kupka v roli Lennyho Weinriba. Vzájemné dialogy Lennyho a Lindy nepostrádají břitkost, vtip a absurditu obyčejných situací, tak typickou pro Woodyho díla. V režii Vojtěcha Štěpánka vynikl i chór antických umělců, doplňující obyčejné lidské příběhy o zcela jiný rozměr a dodávající hře punc „velkého divadla“.

Nadcházející představení

  • Italka v Alžíru (prémie ND podzim)
    24.7.2018 od 19 hodin

Naši partneři